سنجاقـ ـَک

یادداشتهای یک دهه شصتی

سنجاقـ ـَک

یادداشتهای یک دهه شصتی

38.حق کارگر / 1

يكشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹ ب.ظ

جدی عرض می کنم که حق کارگران اراکی شلاق بوده (مثل معدن کاران نقده ) و عزیزان لطف کرده اند که فقط با کتک به آنها پاسخ گفته اند. در حالی که پاسخ اعتراض کارگر، گلوله و شلاق است نه کتک! قانون اول سرمایه داری این است که حق همیشه با سرمایه دار است و سهم کارگر کار است تا سر حد مرگ و نانی که زنده بماند برای کار بیشتر.

جان کارگر و احترام او در برابر سرمایه به مفت هم نمی ارزد همان طور که دیدیم جان کارگران معادن ذغال سنگ مهم نبود، وقتی در اعماق زمین زنده به گور شدند ! کارگر را چه به اعتراض؟ اعتراض آن هم به همه چیز مملکت حق بزرگان است و نوچه های روزنامه نگارشان و پادو های روشنفکرشان!

در مملکتی که دولتش آخر سرمایه داری است و حقوق یک ماه یک کارگر ، خرج یک هفته گربه فلان عضو شورای شهر تهران هم نمی شود کارگر جز مرگ و شلاق چه حقی می تواند داشته باشد.

کارگر در دولتی عزیز بود که رییس جمهورش به دست فروشی افتخار می کرد و متولیان دولت مثل کارگران زندگی می کردند وقتی به روحانی رأی دادیم که افتخارش وزرای چند هزار میلیاردی و فوق سرمایه دار است دیگر نباید از کتک‌ خوردن کارگران تعجب کنیم. تعجب مال وقتی است که دولت میلیاردرها برای کارگرانی با حقوق زیر خط فقر، دل بسوزاند.

و مبادا که در این ماه محرم تصور کنیم که حسین شهید عدالت بود و یاور مظلومان! بلکه در این ماه باید دعا کنیم که خدا به کارگران برای تحمل فقر، اهانت و تحقیر، کتک و شلاق، صبر بیشتری بدهد.


#"کتک حق کارگران است!" به قلم دکتر محمدصادق کوشکی

۹۶/۰۷/۰۲
فاطمه ...

نظرات  (۱)

۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۱:۲۳ حسن قاسمی
عجب ... یعنی کارگرها یک حقی هم داشتند و خبر نداشتیم ... تا الان فکر می کردم که هیچ حقی ندارن ...
پاسخ:
اگر درس مدیریت منابع انسانی رو با استاد ما پاس میکردید فکر که جای خود داره، به یقین میرسیدید که هیچ حقی ندارند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">