سنجاقـ ـَک

یادداشتهای یک دهه شصتی

سنجاقـ ـَک

یادداشتهای یک دهه شصتی

61.دعای مادر

پنجشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۳۸ ق.ظ
مامان خانوم: امروز که خونه اى دنبال یللی نریا! برو صبحانه ت رو بخور بشین سر درست. هر وقت خواستی بری دنبال شیطنت بیا این باقالی رو پاک کن در عوض منم برات باقالی خورش با ماهی شور درست میکنم.
_ برم صبحانه بخورم؟
+ برو. الان نیای ها! گفتم زمان استراحتت. 
_ (زمزمه کنان): آخ جون ماهی شور جان 
+ چی میگی تو؟
_ )انفجار خنده(
+ چی شده؟
_ ننه حسن ...
+ چی؟!
_ ننه حسن کچل
+ خو؟!
_ ننه حسن کچل میخواست حسن کچل تنبل رو از خونه بکشه بیرون براش سیب گذاشته بود. روی من ماهی شور بهتر از سیب جواب میده .
+ (خنده همراه با سر تکان داد ناشی از تاسف!) خدا عقلت بده

#این داستان پیشینه دارد!
#امروز کتابخونه به خاطر تعمیرات فقط تا ظهر باز بود, ارزش نداشت برم و بیام
۹۶/۰۸/۰۴
فاطمه ...

نظرات  (۵)

:)))
یه چند وقتی هست که ماهی شورهایی که میخورم، هیچ شباهتی به مزه چندسال پیششون نداره. هنوزم که هنوزه توی بازار، حس بویاییم به بوی خوب ماهی شور درست و حسابی واکنش نشون میده. اون درجه یک هاش که شاید یه مقدار شبیه مزه ی چندسال قبل باشه، خیلی گرونه :/
بابابزرگم آخرین غذایی که با اختیار و دست خودش خورد، ماهی شور و سرد پلا بود :)) البته بین ماهی شور و اشپل اختلاف روایت وجود داره :| 
+ کدوم کتابخونه؟ محیط مطالعه ش مناسبه؟ یه سوال بنی اسراییلی هم بپرسم :| هزینه ثبت نامش چقدره؟ :دی
پاسخ:
ما به هیچ وجه ماهی شور اماده نمیخریم. هر چی ماهی مونده ست میبرن شور و دودی میکنند. مامان خانم خودش زحمت انتخاب و شور کردن ماهی رو میکشه. ماهی شورهای امسالمون هم از این کولی کوچولوهاست ولی باز خدا رو شکر که همین هست. 

اگر در قید حیات اند ان شاالله خدا سلامتی بهشون عنایت کنه, اگر نه ان شااله قرین رحمت حضرت حق باشند.

+خاتم الانبیا میرم. پارسال که خونه بستری بودم, سال قبلش امیرالمومنین میرفتم. به نظرم خاتم بهتره. هر چند که سالن مطالعه ش یک روز در میون هست. یعنی روزهای زوج اقایون روزهای فرد خانم ها. هزینه ش هم خیلی کمتره. یک سال ده و پونصد. چندتا از کنکوری ها میگفتن روزهای زوج میرن کتابخونه امام حسن تو سبزه میدون چون برنامه روزهاش عکس خاتم هست. از هزینه و فضای اونجا خبر ندارم
عه :)) اینطوری دست ساز که خیلی خوبه :) نوش جان :)


بله بله! واقعا از لحاظ قیمت که خاتم خیلی بهتره. ای کاش روزهای فرد واسه آقایون بود. یه پنج شنبه بیکارم در واقع :دی امام حسن رو هم باید یه نگاهی بندازم. ممنون :)
پاسخ:
اره دست سازه 
نشنیده بودم تا حالا کسی به ماهی شور بگه دست ساز

خواهش میکنم
:)) دست‌ساز که نه. حالا چی میگن؟ همون :دی خانگی مثلا :)
پاسخ:
جالب بود
ما میگیم تولید ملی
من تا حالا ماهی شور نخوردم. :)
ولی عاشق سیبم. شدم آن حوای رانده شده از بهشت بخاطرِ تکه‌ای سیب...
پاسخ:
یه بخشی از عمرت یقینا به فنا رفت :)
خب برام پست کن :)))
پاسخ:
خو بعدا عمر خودم فنا میره :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">