سنجاقـ ـَک

یادداشتهای یک دهه شصتی

سنجاقـ ـَک

یادداشتهای یک دهه شصتی

95. دوران پساحدسیات/ دهمین نقاشی هم رسید

جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۲:۳۳ ب.ظ
سلام و صد سلام
عید انقلابمون مبارک🌼🌷🌸
با تاخیر چند روزه بریم سراغ حدسیات و پساحدسیات.
همین اول بگم که عنوان نفر اول تعلق میگیره به شاگرد زرنگ کلاس, خانم دکتر الف جانمان. صبا بانو و ابجی پلک شیشه ای هم در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتن. چون الان هم شبه و هم ایام فاطمیه ست , یه کف مرتب بعدا به افتخارشون بزنید. دوستانی هم که زدن تو فاز امر خیر و اینا دلشون رو صابون نزنند هییییییییچ خبری نیست.
و اماااااا
به عکس زیر با دقت نگاه کنید 

عرض شود خدمتتون تو کار عروسک سازی دو تا مبحث شیرین و خاص داریم یکی ساخت عروسک از روی عکس و دیگری ساخت عروسک از روی نقاشی. این دو مورد هم نشون دهنده توانایی سازنده هست هم یه تمرین عالی برای تازه کارهایی مثل بنده. خب برای کمک گرفتن چه کسانی بهتر شما دوستان وبلاگی. بی تعارف هم اکنون به یاری سبز و صورتی و قرمز و ابی و کلا رنگارنگ شما نیازمندیم. 
مختصر و مفید بگم: ازتون میخوام برام نقاشی بفرستید.
اولش میخواستم درخواست رو محدود کنم به نینی کوچولوهای چند نفر از دوستان ولی بعدش دیدم دلم میخواد از خیلی خیلی خیلی از دوستان که نینی کوچولو ندارند یا اصلا مجرد هستن هم کاری به یادگار داشته باشم پس بهتر دیدم شرطی نذارم. 
اگه خودتون لطف کردید و دست به قلم شدید که خب آگاهانه نقاشی میکشید و میدونید چی کشیدید اما در مورد نینی ها اعم از بچه هاتون خواهر برادر کوچولوهاتون یا خواهرزاده برادرزاده ها, به هیچ وجه بهشون نگید چی بکشن. بذارید خودشون انتخاب کنند. توقع یه نقاشی خاص نداشته باشید تا بفرستید. شاید اصلا وسط کلی خط خطی یه چیز گرد یا چند وجهی کشیدن که از نظر شما معنی خاصی هم نداشت شبیه هیچی هم نبود. خیلی هم عالی اتفاقا. ولی حتما ازشون بپرسید چی کشیدن. و باز ممکنه یه کلمه معنی دار بگن مثل مامان خودم عروسک ابر و یا بی معنی از نظر ما بزرگترها. این کلمه رو کنار نقاشیش بنویسید تاریخ بزنید و عکسش رو برام بفرستید. ذکر اسم و سن خودتون یا کوچولوتون به دلخواه خودتون هست و البته ترجیح من اینه که ذکر بشه.
من از فردا مشتاقانه منتظر نقاشی های ارسالیتون هستم

چند سوال:
#نقاشی ها رو چطور ارسال کنیم؟
میتونید لینک دانلودشون رو در نظرات همین پست ارسال کنید و یا از سربرگ دستسازه ها که در بالای صفحه هست به ایدی تلگرام و یا دایرکت اینستاگرامم بفرستید.

#با عروسک ها چکار میکنی؟
اول به مرور زمان میسازمشون و همراه با نقاشی های ارسالی شما عکسشون رو منتشر میکنم. شاید تو نمایشگاه هم گذاشتمشون. سود مالی مدنظرم نیست. به این تمرین نیاز دارم و ازتون ممنون میشم که درش کمکم کنید.

#اگه از عروسک خوشمون اومد چی؟
اگر دوست داشتید اون عروسک رو داشته باشید با کمال میل براتون پستشون میکنم. (گفته باشم هزینه پست با خودتونه😎)

ایام به کام و حق نگه دارتون

منتظرما😎
۹۶/۱۱/۲۷
فاطمه ...

نظرات  (۱۰)

۲۳ بهمن ۹۶ ، ۰۰:۵۳ پلڪــــ شیشـہ اے
آخ که چه خوب. :)) 
خدا همراه و پشتیبان لحظه لحظه تون خواهر
حیف دیر گفتی. دیشب نیایش یه نقاشی خیلی خوشگل کشیده بودم برام، خواستم عکس بگیرما، بیخیال شدم.
ان شاءالله من بتونم نفر اولی باشم که عکس میفرسته :))
پاسخ:
ممنونم عزیزم
ان شاالله
من که خیلی خیلی منتظر نقاشی ارسالیت هستم😊
نقاشی نمده؟
پاسخ:
متوجه سوال نشدم
ولی عروسک ها بسته به شکلشون با پارچه نمد یا کتان یا تریکو ساخته میشن
نَه مَه دِه!!

مثلا اومدم ترکی حرف بزنم :)))
پاسخ:
ترکی بلد نیستم
من بیشتر!
پاسخ:
متوجه شدم
۲۳ بهمن ۹۶ ، ۱۴:۴۱ خانم الفــــ
ما اول جایزه ی اول تا سوم شدنمون رو میگیریم بعد نقاشی میدیم :))

سلام بانو.چه کار قشنگی.میگم اون شتر و مجنونی که من سرکلاس کشیدم هم قبوله ؟ :دی
پاسخ:
سلام سلام
بیخود نیست میگم شاگر زرنگ کلاسی 😎

شتر کو؟
مجنون کو؟
چرا ندیدم من؟؟؟؟
جالب هستند
یک نوع پروژه خصوصی سازی میتونه باشه برای خانواده ها
که مثلا اولین نقاشی بچشون رو موندگار کنند براش
اگر قرار بود تبلیغی براش بکنید روی این نکته مانور بدید و محتوا بسازید
پاسخ:
بله البته اول باید تمرین کنم ببینم از پسش بر میام یا نه
وااای من عااااشقشون شدم یعنی هااا 
کارت عاااالیه
پاسخ:
عاشقیت مستدام😉
البته اینا کار من نیستن 
ولی به شدت منتظر نقاشی ارسالی شخص شما دلژین بانوی گل گلاب هستم😊
من نقاشیم افتضاحه 
سعی میکنم ی چیز بکشم بفرستم :)) 
پاسخ:
خیلی خوشحالم میکنی گلم 😊
برای نقاشی که اصلا دیدم کشیدنش یه جوریه!
داری چه میکنی حسن؟/ خاله میخواد با نقاشیم عروسک بسازه 😉

تو دانشگاه با اسامی دوستان، تو فتوشاپ بازی میکردم تا به یک تایپوگرافیکی برسم. بعد دانشگاه این کار رو به ندرت انجام دادم. منتهی دیدم با این اسم کانال شما، یعنی "حسنا" هم بشینم بازی کنم تا به یک شکلکی برسم که نتیجش این شد:

http://bayanbox.ir/view/1937256810701954837/1.png

تصویر ظاهرا به بتونه کاری بیشتری نیاز داره. یعنی شاید زدگی و یا برجستگی نافرم داشته باشه. منتهی هدف شکلک بود که تقریبا محقق شد

فوکول در دو تصویر پایینی، برای خالی نبودن عریضه ست و ربطی به کلمه "حسنا" نداره.
پاسخ:
چی بگم اخه من به شما جناب قاسمی
مردم از خنده 


دست شما درد نکنه
یکی دو تا طرح هم قبلا واسه میقات زده بودید
خیلی متشکر🙏
سلام
این نقاشی یه دختر کوچولوی بلوچ اهل روستای کلسکانه
اگه به هنرتون عروسکش دراومد، انشالا براش میفرستم

http://bayanbox.ir/info/925375232107439206/marjan-painting
پاسخ:
سلام عزیزم
خیلی خیلی ممنونم
نقاشی با ارزشی هست
سعیم رو میکنم😊

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">