سنجاقـ ـَک

یادداشتهای یک دهه شصتی

سنجاقـ ـَک

یادداشتهای یک دهه شصتی

4.بازی وبلاگی: گاهی به کتابهایت نگاه کن

شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۰ ق.ظ
«هیچ چیز از ذهن فاطمه پاک نمیشه»
دست کم صد باری جمله بالا رو از زبون مامان خانم شنیدم. شکی هم نیست البته. برای من چیزی به عنوان یه خاطره، یه یادگاری، یه نوستالژی و یا هر یدونه دیگه ای وجود نداره. فقط هجوم خاطراته و بس.
پس براتون دور از ذهن نباشه اگه حالا که به دعوت جناب صفایی نژاد و یا به قول مامان خانم «آقای روزنامه نگار» به کتابام نگاهی کردم، اونم با چنان مشقتی، بشینم و برای هر کدوم از دستخطای تصویر بالا یه شرح بلند بالا، البته خیلی بلند بالا بنویسم. اما دم سفری - ساعت دو بلیط داریم و از وسط چمدونها این مطلب رو مینویسم - تنها به یه تصویر بسنده میکنم.
کلاس دوم ابتداییم که تموم شد، مامان خانم مدرسه م رو عوض کرد تا توی محیط بزرگتری نسبت به مدرسه کوچیک محله مون درس بخونم. و آخ که بعدها چقدر من تو اون مدرسه اذیت شدم ... . بماند. یه روزی که تلویزیون کارتون سیندرلا رو پخش میکرد از مامان خانم خواستم کتابش رو برام بخره. گذشت و رفتم کلاس سوم. کارنامه ثلث اول رو گرفتم و اومدم خونه، مامان خانم گفت برو جایزه ت لب پنجره اتاقته. منم بدو سمت اتاق که این دو تا کتاب رو با اون نوشته کوچیک پایین به خط مامان خانم دیدم. جزو شیرینترین هدیه هایی هستن که تو عمرم گرفتم. اون حس دوگانه ای که من نسبت بهشون دارم شما هم احساس میکنید؟!


سنجاقـ ـَک:
پیرامون مشقتی که گفتم دعا بفرمایید کتابام هر چه زودتر از حالت بالای تصویر (که کمدم و کنار دیوار اتاقم هست) به حالتی مشابه قسمت پایینی تصویر (که کتابخونه جناب حامد عسکری ِ شاعر هست) تغییر مکان بدند ان شاء الله.
۹۶/۰۴/۲۴
فاطمه ...

نظرات  (۷)

سال 78 ؛ عجب حرکتی :) دعای توسل و سیندرلا. خیلی جالب بود‌ :))
یکی از یادگاری‌هاتون، هدیه‌دهنده صلوات رو نوشته، بعد پایینش اسم سال رو. اولین بار بود میدیدم که اسم سال رو کسی بنویسه به عنوان یادگاری مثلا. این هم حرکتِ جالبی بود...
+ پشتی‌های اتاقتون، از هموناییه که خیلی برام خاطره‌انگیزن و خیلی‌وقت بود که ندیده بودم از اینا... البته همین یکی دو هفته‌ی پیش توی صومعه‌سرا دیدم؛ ولی خب اگه این یه مورد رو فاکتور بگیرم، تقریباً هفت هشت سال هست که از این پشتی‌ها ندیدم، ولی خاطره‌شون همیشه همراهم می‌مونه.
++ گمج توی کتابخونه؟! :؟ :دی

پاسخ:
پیر شدیم رفت واقعا
اصولا نام برده رکورددار حرکتهای جالبه. به طور مثال یه بار ساق بنده رو روی میز دیده و برداشته روش با خودکار استیکر کشیده. هنوز بعد از چهار سال و بعد از دها بار شستن رد خودکارش پاک نشده.
+پشتی های اتاق رو ده پونزده سال پیش که مبل گرفتیم و پشتی ها و فرشای کناری رو دادیم رایزنی کردم که بدند به من. فوق نوستالژیه اصلا این پشتی ها.
++هر جای دیگه بذارم امنیت نداره. میزنن میشکننش. هدیه داییم هست
۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۶:۲۹ قاسم صفایی نژاد
خیلی ممنون که وقت گذاشتید و شرکت کردید
پاسخ:
خواهش میکنم. لذت بردم از تجدید خاطرات
۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۸:۴۳ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام آبجی. حرکت جالبی بود
داشتم فکر می کردم پی بردم به این که کسی بهم کتاب هدیه نداده. البته فکر کنم دوتا کتاب هدیه گرفتم. یکی از بابای جانم، اون قدیم ندیما که دبستانی بودم. یکی هم از دوست بزرگوارم. :))) واجب شد برم ببینم دوستم واسم چیزی نوشته اول کتاب یا نه.
پاسخ:
سلام عزیزم
دلم سوخت
ادرس بده چند تا کتاب بفرستم برات
رو همه شونم یادگاری مینویسم :)
اول دبستان کتاب سیندرلا رو برام خریدن 
یه صفحه ش بود یارو به سیندرلا میگفت : میل دارید با من برقصید؟ 
بعد من هی نگاه میکردم این جمله رو هی تعجب میکردم انگار کفر نوشته بودن :)))) 

پاسخ:
پرنس کتاب شما ی ذره بچه پررو بوده. مال کتاب من یادم نیست چقدر پررو بوده :)
۲۵ تیر ۹۶ ، ۱۲:۵۶ آرش دامن افشان
سلام، وبلاگتون رو دنبال کردم. ممنون میشم شما هم ما رو دنبال کنید. :) مچکر
پاسخ:
سلام علیکم
ممنون از حضورتون
استفاده کردم از مطالبتون
۲۸ تیر ۹۶ ، ۱۱:۵۰ پیام غدیر ...
شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد. 
پاسخ:
همچنین بر شما
یعنی شما کتابهاتون رو توی کتابخونه میذارید؟ 
کتاب باید گوشه گوشه ی خونه ولو باشه
مادر رو عصبانی کنه

نه اینکه مرتب و منظم چیده بشه یه جا😞
پاسخ:
من طاقتش رو ندارم یهو بیام ببینم مامان خانم همه رو جمع کردن ریختن تو پلاستیک گذاشتن پشت در
خیلی ناپرهیزی کنم و بی حوصله باشم هلشون میدم زیر تختم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">