سنجاقـ ـَک

یادداشتهای یک دهه شصتی

سنجاقـ ـَک

یادداشتهای یک دهه شصتی

62.اشتباه اشتباه ست

جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۴۶ ب.ظ

- میگم یادته از بس رفته بودم سر بساط کلید و پریز و سیم های بابا که رفت یه دست وسیله خرید گفت اینا رو بگیر هر چقدر دلت میخواد مدار ببند دیگه وسایل منو بهم نریز. تو مدرسه هم برای فیزیک و حرفه و فن مدارهای بچه ها رو من درست میکردم. یه بار که مدارهای اشتباه بچه ها رو درست کردم رفتیم تو پریزای نمازخونه امتحان کردیم. مامان اون معلممون که میگفت من چهارده سالمه بعد فشارش میفتاد غش میکرد اسمش چی بود؟ فهمید کلی دعوامون کرد گفت کی گفته قبل اینکه من ببینم بزنید به برق , اگه برق میگرفت شما رو چی؟ خیلی پررو گفتم خانم حالا که زدیم روشن شد. حالا چی؟! نه حوصله مدار دارم نه کلید و پریز.

+ یعنی الان بزرگ شدی؟

- نه بحث بزرگی نیست, بحث عوض شدنه.


#اشتباه تاوان داره. میخواد طلاق از سر لجبازیه X باشه یا هدر دادن دو سال از زندگی و چشم بستن رو کلی رشته مهندسی و علوم پایه دانشگاه سراسری بخاطر فقط مهندسی برق من.

۹۶/۰۸/۰۵
فاطمه ...

نظرات  (۶)

فکر می کردم که برای مهندسی صنایع میخونید!

مهندسی برق هم که غالبا تئوریه، اونم ارشدش، البته مقداری بستگی به گرایش هم داره... منتهی به نظرم اگه هدف تولید علم و رشد دانش باشه، که خوبه، اما اگه هدف استفاده از فناوریشه که به نظرم در حد کارشناسی کافیه، در صورت علاقه به حوزه های پیشرفته ترش هم خود طرف میتونه اون بخش رو مطالعه کنه، مگه اینکه مدرکش رو لازم داشته باشه.

البته باز شما خانوم هستید، پسرها که تو منگنه اند ... اگه قبول نشند و پشت کنکوریشون پربشه، باید برن سربازی و بعد دوسال دوری از فضای درس، کی میتونه دوباره خودش رو برای امتحان آماده کنه...
پاسخ:
کارشناسی رو صنایع خوندم. برای ارشد هم ان شاالله برای صنایع میخونم. حماقت کنکور کارشناسیم بود که دو سال لج کردم و پشت کنکور موندم.
همون ترم اول چند تا کلاسای مهندسی برق رو رفتم و فهمیدم من اصلا ادم برق نبودم و در عوض هر چی تو صنایع جلو رفتم دیدم بیشتر به روحیه من میخوره.
اسم این رو حماقت نمیزارم ... پیش فرض ها هستند که باعث این تصمیم گیری ها میشن

این پیش فرض ها هم به نظرم ساخته و پرداخته ساختار آموزشی و کار رسانه ای هستش. ثمرش هم تباه شدن مهمترین زمان زندگی یک انسانه

موسس این سیستم رو که کاری ندارم، خوش بینانش اینه که به اقتضای زمان خودش، این سیستم رو پیاده کرده، اما از مسئولینی که توان اصلاح دارند و اصلاح نمیکنند، به سادگی نمیگذرم...
پاسخ:
سیستم به جای خود ولی من هم باید کمی هم حرف گوش میکردم اخه
به هر حال، همینکه تغییر جهت مثبت دادید هم خیلی خوبه ... فکر می کنم که خیلی ها هستند که اصلا شاید متوجه این اشتباه در انتخاب نشند و روی همین انتخابشون میمونند و بعد از چهارسال هم به نتیجه مطلوبی نمیرسند.

بازم هم تصورم اینه که شما مقصر نبودید، چون به نظرتون این انتخاب منطقی بوده (با توجه به اینکه کارهای برقی انجام میدادید) اما به دلیل شفاف نشدن فضای رشته ها توسط سیستم آموزشی، روی انتخابتون مصمم بودید...

درسهای رشته صنایع رو تو ویکی پدیا دیدم، به نظرم رشته خیلی جالبیه، دستکم برای حقیر که اینطوری وانمود میکنه، شاید اگه همین الان به سوال 90 برگردم صنایع رو انتخاب کنم. البته الکترونیک رو خیلی خیلی دوست دارم...
پاسخ:
شاید اگه سر لج بازی تو انتخاب رشته جاش رو عوض نمیکردم و قبول میشدم منم به همون راه میرفتم ...
۰۷ آبان ۹۶ ، ۰۹:۲۹ مردی بنام شقایق ...
سلام

خیلی از نسل ما موقع انتخاب رشته صرفا به باکلاس بودن اسم توجه داشتن بدون شناخت حداقلی از رشته و شغل آینده اش!

این شد که تقریبا 80 درصد کلاس ما چه دختر و چه پسر از ترم 6 به بعد که فهمیدن قضیه چند چنده پشیمون بودن از رشته شون!!!


تا اینکه حتی یکی از مغرورترین دخترخانومای کلاس هم معترف شد که آخه اینم شد رشته!؟! نفت بدرد ما دخترا نمیخوره!!! (چشمهای همه اندازه نلبکی شده بود در این لحظه!)

در هر صورت امیدوارم موفق باشید در هر رشته ای

صنایع هم خوبه
همه جا هم جای کار دارن

خصوصا اگه دوره های خاصش رو شرکت کنید و سطح توانمندی ها رو بالا ببرید
پی ام پی و دوره های اینجوری منظورمه :)
پاسخ:
سلام علیکم
اتفاقا بر عکس دوستان که میگن الان مالی تو بورسه, فیلد مورد علاقه من پروژه است ولی واقعا بین یه msp دست و پا شکسته تا pmp خیلی راهه
گاهی تاوان بعضی اشتباهات بایک عمر حسرت همراه میشه
موفق باشید



سربزنید
پاسخ:
متشکر
ان شاالله
سلام
رشته فقط مکانیک خودرووبس:)
ازتمام رشته هاتوش خوندم
مادررشته هاس
من کارشناسیشودارم
ولی بدجورعاشقی زده پس،کلم میخوام برم سربازی وبعدش برم سرکار
وعروسی کنم
:)
شماهم به هرچی علاقه خودته خودته بچسپ تاموفق شی:)*

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">